onsdag 12 maj 2010

Vitt Är Vackert

Nu har 2 av ljustakarna jag visade här om dagen blivit vita, riktigt fina , jag är nöjd med resultatet ,den tredje är ännu omålad ,har inte bestämt om den ska få en avikande färg eller bli vit även den
De här gamla järn ljusstakarna ropade sambon in på auktionen i söndags, dom får jag inte måla vita för honom, nej det vill jag inte heller de är gamla & signerade, så dom ska vi behålla som de är

Det här benet till en gammal kamin köpte jag på loppis på Österlen förra sommaren,visste inte vad skulle ha det till,men föll för det, nu har jag funderat på om även det ska bli vitt ,& kanske hålla upp någon hylla?? Förslag & idee`r mottages tacksamt, Hoppas på att hinna med lite pyssel nu när jag är ledig i 4 dagar vad underbart 4 hela dagar att fylla med roliga saker


Imorgon packar vi kaffekorgen &åker på en stor loppis 6 mil här ifrån, ska bli roligt bara vädret blir skapligt, det är utomhus


Dom här vivorna blommar så fint i landet hos mig just nu, tror det är någon gammal sort & släkt med Gullvivan kanske,jag vet inte ,är det någon som vet skulle jag vara jätteglad, De fanns här i trädgården när vi köpte huset Ha en riktigt skön helg



5 kommentarer:

Cia40 sa...

Hej Eva!:)
Underbara ljusstakar, blev jättefina vita!!!:)

Tänkte på det du skrev om att lotta ut tavlan, och det gör jag ju gärna, frågan är bara hur jag ska gå till väga, så det blir bra?:):)
Kram Cia:)

Mys och hemtrevnad sa...

Vilka underbara järnljusstakar ni bjudit in! Kul! Vet inte heller vad det är för blomma men håller med om att den nog är släkt med gullvivan. Ha underbar långledighet och, passa på att vara lite ledig oxå´*kramis semlan

Irenes tavlor sa...

Hej, det blev väldigt bra med vitt på ljusstakarna...järnbenet är vackert som det är..men du kanske kan använda det i betongen..skulle vara fint att gjuta på en slät betongplatta..kanske ställa vid öppna spisen (om du har)
materialen är vackra ihop..(ett litet frö som kan gro till något bra kanske/Irene

Gudrun sa...

Ljusstakarna blev jättefina.
Vet inte vad det är för blomma men söta var de.
Benet var fint, det blir spännande att så småningom få se vad du gjorde med det.

Önskar dig en fin kväll.

Fru Ekeby sa...

Hejsan svejsan!
Kolla på mitt inlägg från 18 maj 09 och titta på mina aurickler - dom är kanske som dina vivor?
Ha det bra!