fredag 14 maj 2010

loppisen igår regnade bort, när vi kom dit öppnade sig himlen, och regnet stod som spö i backen
Vi kunde inte ens gå ur bilen, Istället fortsatte vi till en Handelsträdgård för att köpa några vita Pelargoner till Tv rummet


Då bjöd oss trädgårdsmästaren på varsin söt och god jordgubbe från plantor som man ska ha hängande i ampel ,Jag kom hem med 4 stycken, jag tänkte plantera dem i den stora höga vita krukan ute på trädäcket, men ännu är det för kallt så de bor i olivträdets kruka i uterummet så länge,tänk att ha färdiga jordgubbar redan, & de ska ge bär hela sommaren lovade han






6 kommentarer:

Irenes tavlor sa...

jag skulle nästan vilja norpa en gubbe..dom ser så goda ut...
synd med loppisen..men det kommer meeera....nu börjar den verkliga säsongen.. /Irene

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Tack för titten på vår blogg. Härligt med jordgubbar redan. Ha en bra helg!
Kram Anette

Mys och hemtrevnad sa...

mmmm så gott med jordgubbar...kramis semlan

Unknown sa...

Hej Ewa
Har varit utan dator sen i fredags, inte kul. Vi bor på landet och allt kan hända.

Så fina saker du har, gillar din avlånga kruka.
Nu är det ny vecka, önskar dej sköna dagar.

Kram
/Maggan

Pilgården-Susanne sa...

MMM jordgubbar! Det nästan vattnas i munnen. Kanske man skulle försöka med en sån planta.
Kram Susanne

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej!
Nej men så roligt att vi varit på samma auktion! Jag kände på mig att det nog var någon bloggare där... Men vem kunde det vara? Så synd att vi inte visste om varandra. Nästa gång vi ska på något, så får vi berätta det i förväg, så vi kan hälsa på varandra!
Kram
Marie