tisdag 18 juni 2013

En fantastisk skön och avkopplande semester

Kroatien var fantastiskt fint, kristallklart vatten,god mat ,god dricka ,väldigt trevliga och hjälpsamma invånare
och ett fantastiskt boende hade vi prickat in, med havet och  stranden 10 meter från hotellet

Här speglas vi som var i väg i det klara vattnet

varje morgon från balkongen kunde man se denna man vittja sina burar ,men samma trut sittandes i aktern och blir matat av farbrorn

Kanske var det krabbor han hade i burarna

En heldags tur med båt blev det ,till små byar utmed vägen ut i skärgården

Gamla stan inne i Zadar var fantastiskt fin,med sina små mysiga restauranger

Man kan inte se sig mätt på den blåa färgen

Lite rost hittade jag förstås som måste fotas

Mycket fina stenar ,några fick följa med hem

Rolig  modell på trädet  vi stranden
Härliga solnedgångar , kan inte bli bättre

26 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Underbart Ewa! Jag älskar Kroatien, har tillbringat flera somrar där när jag var yngre. Dina bilder väcker minnen och sköna känslor.

Njutning!!

KRAM, välkomna hem

Lotta

Hjärtruds Stuga sa...

Å så underbart. Det är många år sen jag var i Kroatien. Ett härligt land att besöka. Det blir ett härligt resemine att plocka fram i vintermörkret.

Ha det gott

Kram Karin

Lena sa...

Ser helt underbart ut!!!
Kram Lena

Snäckskalsdalen. sa...

Men oh så helt underbart det ser ut! Allt verkar jättevackert och härligt och varmt och soligt och det där med kristallklart vatten....jag avundsjuk? Oh nej. Klart jag är, sitter här och blir grön.
Agneta kram

Helenas enkla vardag sa...

Gud vilka härliga bilder. Vi åker till Italien om drygt en vecka så vi borde bada i samma vatten. Hoppas det är lika blått på andra sidan?
Kram Helena

Hannis sa...

Åh, åh, åh!
Så underbart!

Härlig bild på mannen i båten=))

Anonym sa...

Det förstår jag att det var avkopplande, ser härligt ut.
Kram Birgitta

Anette Ryan sa...

Så härligt det ser ut, varmt och soligt, allt man kan begära efter en lång vinter.
Håller helt med att den där blåa/turkosa vattenfärgen kan man inte få nog av, man vill bara ha mer och mer.
Kram Anette

Life´s Silverlining and I sa...

Gud vad härligt! Vi åker till Italienväldigt snart nu längtar jag bara så mycket mer. Kraaaam Nilla

Vardag och flärd sa...

Åh, vilket vatten och allt ser så fantastiskt vackert ut! Nu blir jag faktiskt sugen på att åka till Kroatien, jag som är en riktig hemmamänniska!
Önskar dig en riktigt härlig svensk midsommar!
Kram Eva

Anonym sa...

Ett ord bara...Waoooooooo
/Kramar Annmi

Marianne sa...

Ser riktigt härligt ut! Hört fler som verkligen gillar Kroatien.
Perfekt att ha hotellet så nära stranden:)
Önskar dig en skön midsommar hemma i vårat inte heller så tokiga Svedala nu då!:)
Kram

Anonym sa...

Nästa gång följer jag med! /syster

Rosa i huset i vitt sa...

Så underbart det ser ut
ha en glad och trevlig Midsommar
kram Rosa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Verkar vara ett jättebra land och åka till, dina bilder är så fina. Och vattnet är fantastiskt!
Kramar
AnnaMaria

Annas röda stol sa...

Underbara bilder!!! Åh vad härligt ni haft :) Ha en trevlig midsommar. Kram Anna

Avslutat konto sa...

Härligt!
Kroatien ska vara jättefint. Min bror och hans familj var i Vir ett år... otroligt sa de. Kanske kommer vi dit någon dag när vi har mindre djur att se efter här hemma...
Fantastiska bilder. Vilka minnen!
Ha en fin midsommar!

Kram Linnea

Solglittret sa...

Sååå vackert och njutbart en riktig önskeresa :)
Tack för de fina bilderna!

Önskar dig en riktigt trevlig midsommar :)
Kram Lollo

Marie maräng sa...

Så härliga resebilder... tack för rundturen!

Önskar dig en härlig midsommar helg!
Kram Marie

Halmhatt och mamelucker sa...

Härliga bilder! Vilket vatten!!
Glad Midsommar!
Annika

svart vitt och rött sa...

Så härligt! Jag har aldrig varit i Kroatien, men har tänkt att det säkert blir målet för nästa resa :-) Ha en riktigt go midsommar!

Fröken Grön sa...

Vilket härligt resereportage!
Man blir sugen på en tur till Kroatien...
/Anna-Karin

House and Garden by Bia sa...

Jaa visst är det fint där !!
Härliga semesterbilder....
Ha det gott!
Kram bia

Irenes tavlor sa...

å vad det ser fint ut, jag har inte besökt Kroatien..blev lite sugen nu..
kram Irene

Bodil sa...

Underbart vackra bilder.
Har aldrig varit i Kroatien men nu skulle man ju vilja åka dit.
Ha en underbar måndag!
Kram Bodil.

Tatjanis sa...

Kroatien är ju underbart, partisk då jag kommer därifrån. Kolla förresten svt.play och resa för två, 4:e december. Då var de i Kroatien o just från Istrien som jag är ifrån!
Ett bra program!
Kram kram/Tatjanis