lördag 9 mars 2013

Vår, Loppisar & Konstrunda på Österlen...

En härlig lördag ,med ett par loppisar ,inga stora fynd, men köpte ett par blyertsteckningar från 50-talet
Sedan fika i härliga stadsdelen Knäppingsborg, Nu kunde man sitta ute, men det var blåsigt så det blev inomhus

Och sen har vi bestämt med några vänner att det blir konstrunda på Österlen i Påsk.   Vi har beställt rum på ett Bed & Breakfast i Ystad, Mormor Anitas Place,Ser väldigt fint ut ett 1700 tals hus mitt i Ystad,Något som bott där???


Lite vita tulpaner blev det på bordet till kvällen ,Som har tillbringats framför tvn och Melodifestival.  Vann rätt låt????



Idag när solen strålat hela dagen blir man sugen på att ta tag i en vårstädning av uterummet ,men det får vänta åtminstone till imorgon ,fotade lite dammiga föremål därute istället

Ha en riktigt skön söndag

31 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Vilka härligheter det finns i uterummet ;)

Härlig vårdag ni haft!

Så avis på er Österlentripp...längtar dit!

Ha en skön söndag Ewa!

Kram
Lotta

Cajsas Faster sa...

Härligt när man kan städa uterummen :)

Hjärtruds Stuga sa...

Blir lite avis på dig när jag ser dina bilder. Ingen snö och dina bilder förmedlar vår. Hos mig är det fortfarande en hel del snö och vägen är alldeles isig. Termometern visade -14 i morse.

Ha en skön söndag i uterummet.

Kram Karin

Helenas enkla vardag sa...

Åh vad jag längtar till Österlen, det är så vackert där! Visst vann rätt låt. Jag hejade på Robin och Ulrik!
Fina saker du har i uterummet!
Kram helena

Anonym sa...

Ooooo...Underbart & Österlen är fantastiskt vackert...Brukar Semestra där :)
/Kram från mig denna ljuvliga soliga Söndag ♥ ...

Sirpa sa...

Hej! Så fint överallt, bilderna! Hoppas ni får en rolig resa på påsken, låter att den är mysig ställe!
Har bara hört vinnarlåten så jag kan inte säga om det var rätt låt!
Önskar dig en skön söndag!
Kram Sirpa

promenader på landet sa...

Konstrunda på Österlen låter hur mysigt som helst:) Ha det gott kram Maria

Elna sa...

Vackra bilder. Jag känner igen stället ni ska bo på men jag har inte själv bott där. Konstrundan på Österlen brukar vara jättemysig. Du får ha en fortsatt skön söndag.

Kramen

Snäckskalsdalen. sa...

Både fiket bland höbalarna och hotellet verkar urmysiga. Såna hotell kan vara så läckra, så där riktigt utsökta och detta ser ut att vara så!
Agneta kram

Katta sa...

Så fina bilder och så mysigt allt låter. För min del vann inte rätt låt, Ralf och Yohio höll jag och dottern tummarna för. Kram Katta

Carita Liljendahl sa...

Så härligt och vårligt ni verkar ha det! Och så fina saker du fotograferat!

Irenes tavlor sa...

ååå vad roligt med konstrunda på Österlen, jag får nöja mig med vår konstrunda som jag inte sökt till i år heller..ångrar mig alltid. kram

Chokladvillan 1910 sa...

Synd att det var kallt, det ser ju helt underbart ut bland höbalarna ;)
Må så gott & ha en härlig söndag !
Kram Anki

Annas röda stol sa...

Så härligt du haft det!! Underbara österlen :) Det blir nog en tripp till konstutställningen här med :) Ha en skön kväll. Kram Anna

Vardag och flärd sa...

Det har minsann blåst kallt i helgen så det har inte lockat till utefika!
Vilket mysigt B&B ni ska bo på!
Tycker inte alls det ser dammigt ut i ditt uterum, det ser väldigt trevligt ut!
Ha en fin ny vecka!
Kram Eva

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Loppis och fika är alltid roligt. Och konstrundan har jag hört talas om, kommer bli en upplevelse.
Kramar
AnnaMaria

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej igen Ewa !

Va mysigt allt detta låter..konstrundan på Österlen till påsk..låter ljuvligt !!
Fina små pryttlar du har i ditt uterum..längtar oxå efter att göra iordning i vårt uterum.

Kraaam

Oljekritan sa...

Soligt värre ser jag på loppisrundan,Österlen ack om man finge åka dit lite oftare..så låååååångt från Örebro. Ljuvligt nu i Skåne snart, med lite snabbar vårintåg än här..Kram Karina

G:a Affären sa...

Trots blåsten så ser det mysigt ut där med halmbalar och fårskinn på stolarna.
Så mycket fint jag ser på hyllan i uterummet!

Ha en bra start på veckan!

Kramar
Cia

Nyanser av vitt sa...

Vilka härliga och soliga bilder.
Tittar in för att önska dig en fin måndag i solskenet.
Kram Agneta

Queen of Kammebornia sa...

Så underbart att åka till Österlen! Och Knäppingsborg är så mysigt, där fikar vi alltid om vi åker till Norrköping :)

Marie maräng sa...

Låter som en härlig dag!
Fina bilder med mysiga ting :)

Önskar dig en fin start på den nya veckan!
Kram Marie

Anonym sa...

Ååå såå mysigt B&B!!
Där skulle jag vilja vara gäst...hur läckert som helst.
Mysigt med konstrunda på Österlen..wow...
Du kan konsten att njuta du..hihi.

Önskar dig en alldeles underbar dag vännen
Ann-Louisekram

Rosa i huset i vitt sa...

Så fint det ser ut på Österlen.
och så mysigt det var på Knäppingborg
ha en bra vecka
kram Rosa

CreandoPhoto sa...

Åh, konstrundan på Österlen hade jag gärna åkt på. Det hade varit så roligt. Jag vet en som alltid finns där, som säljer grym keramik....

Lyllos dig!

Anonym sa...

En konstrunda på Österlän låter underbart!
Kram Birgitta

House and Garden by Bia sa...

Tycker inte rätt låt vann...tyckte Yohio skulle vinna (inte bara för att han kommer från min stad, hihi...)utan den var lite udda...Munther var också bra...
Ha en fin kväll nu!!
Kramen

Anonym sa...

Kikar in för att berätta att jag lägger ner min blogg!
Förklaring finns på min blogg.
Tack kära du för den här tiden :)
Ann-Louisekram ♥

Lena sa...

Vad härligt det ser ut med uteservering!!! Och konstrundan på Österlen låter helt underbart!
Kram Lena

Annes vita rum sa...

Ja nu längtar man,fika ute på ett mysigt ställe,städa och fixa uterum för morgonfikat där.Men det är vinter och iskallt! Mysigt det låter med konstrundan på härliga Österlen:) ha de gott..kramizar

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

åh så mysigt det låter ...måste testa det där med konstrundan någon gång.
Kram