söndag 16 september 2012

Torkade Äpplen & Lust/Växthus Invigning

Bläddrade i Amelia höst och fick ett tips om att torka äpplen och göra en krans,Och tyckte det passade perfekt att ta med sig till Lusthus invigningen som vi var bjudna på hos goda vänner igår

Tycker de blev jättefina med lite kanel på smakar de extra gott


Vilket fint Lust/Växthus de fått till av gamla fönster ,Jättemysigt och fint
Plattorna utanför är bara provisoriskt

Här intog vi en jättegod förätt med Parmaskinka Sparris och en jättegod tomatsalsa gjord på deras egna tomater
Efter det blev det grillad fisk och grönsaksknyten på grillen och en god kall sås med vasabi i
Och sen färska björnbär och Melon till efterrätt
Jättegott

Lite spanskpeppar

En jättetrevlig kväll

27 kommentarer:

Milla sa...

Å, det där ser mysigt ut och så fint det är! Jag kan bara ana hur mysigt det blev då mörkret föll och ljusen tändes på borden :)
Ha en fin söndag, kram.

Anonym sa...

Vad mysigt det ser ut. Spännande med grillad fisk och wasabisås....Vad var det för fisk? Har en tub wasabi som jag inte öppnat ..../Syster

Växthusmadam sa...

Vilket jättemysigt lusthus! Härligt att få bli bjuden dit!
"Ditt" tips från Amelia med de torkade äpplena såg fint ut, något att ta efter!
Ha en riktigt skön söndag! Nu blir det hundpromenad och därefter trädgården!
Växthusmadam

Anneli sa...

Ser jättemysigt ut!
Hoppas jag kan få byggt mig ett lusthus till nästa säsong.

Vilken god mat ni fick!

Ha en fin kväll,
Anneli

Cajsas Faster sa...

Det var ett fint växthus. Det smakar extra gott att sitta "ute" och äta.

Ha en bra vecka, Marie

Anna sa...

Vilken härlig och personlig present!
Kram Anna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint växthus, jag gillar ju den mörkröda färgen jättemycket. Och det var en bra gåva du hade med, smakar nog som godis.
Kramar
AnnaMaria

Vardag och flärd sa...

Äppelkransen är så fin! Amelia höst är en härlig tidning för mig som älskar hösten
Ha det fint!
Kram Eva

Avslutat konto sa...

Åh så härligt växthus de fixat! Det är verkligen guld att ha! Jag byggde ett till oss i våras och vi har verkligen haft nytta av det, inte bara med odling utan även för samkväm!
Jättefin äppelring! Vårt äppelträd fick sin första lilla blomma i år men tyvärr blev det ingen frukt. Kanske det blommar mer nästa år och att vi kan få några första äpplen då! Det är ett dvärgväxt Aroma...

Ha det gott Ewa! Jag lägger din blogg på mina rekommenderade!

Varm hälsning
Linnea

Anonym sa...

Äpplena ser jättegoda ut, ingen dum ide... bra som ge bort present.
Vilket underbart växthus de har byggt.
Kram Birgitta

Anonym sa...

Åhh... så mysigt ni haft det!!
Torkade äpplen måste jag prova nu när jag har så mycket äpplen.
Fin idé, det med att ha på lite kanel oxå.
Tack för tipset.
Ha det så gott
Ann-Louisekram

Lövkojan sa...

Oh så trevligt det där såg ut! Snyggt det blev, ett sånt skulle man ha!
Bra idé med äpplena, kram Marie-Louise

Oljekritan sa...

Åh vad snyggt lusthus..jättefint..Och torkade äpplen med kanel..blev inspirerad..Kram Karina

Fröken Fräken sa...

Men vilket vackert lusthus! Och sugen på äpplen blev jag också nu..

Irenes tavlor sa...

Men vilket fint växthus dina vänner byggt, snyggt med den röda färgen.
Bra äppeltips nu när äpplena rasar..
ha re gött på söndagskvällen..

Hemma på Sjuan sa...

Vad mysigt med ett sådant lusthus. Vilken bra idé med en äppelring.
Kram Suss

Anki sa...

Åh my gooood vilket fint växthus, förstår att ni hade trevligt!
En sån äppelkrans gjorde jag för några år sen, kanske dags att göra en ny nu då när det finns äpplen i överflöd!

Ha en fin ny vecka & kram!

Charlie sa ... sa...

Men å vad läckert! Vi som plockat äpplen idag - det här borde jag testa!

Vilken läcker middag. Växthus är en dröm, skulle vilja ha ett och sitta och äta i.

KRAM

Sus sa...

Så mysigt!
Torka äpplen!..Det vill jag också göra - mums!

Kraaaam

Elna sa...

Vilken härlig krans du gjorde och så mysigt med ett lusthus/växthus. Jag blir riktigt inspirerad. Du får ha en fin start på veckan.

Kram

Hannis sa...

Vilken fin krans av äppelskivor!
Nu ser jag ett fat framför mig fyllt av torkade äpplen. Till jul!

Lustigt att jag som inte är en julmänniska helt plötsligt tänker på jul i september=))

Rosa i huset i vitt sa...

Härligt lusthus...
kransen såg ju mumsig ut också

Kram Rosa

Anonym sa...

Ooooo,så mysigt ♥...
Ha e3n fin kväll/Kram

Lyckoslanten sa...

Vilket trevligt ställe att bli bjuden till och äppelkransen skulle jag inte ha haft något emot att få! ♥

Marianne sa...

Mmmm vilken god krans, och fin!:)
Mysigt litet lusthus, kan tänka mig att det blev hög mysfaktor när mörkret föll!
Ha de gott!

Sus sa...

Hörde att det är svårt att torka frukt i vanlig ugn??
Att man bör ha en speciell..??

Jag som var på väg... :(

Gudrun sa...

Fin blev den din äppelkrans.
Fint var också växthuset.

Ha en fin dag.
Kram