söndag 20 november 2011

Kranstillverkning& Adventsgran fixad

Iigår hade vi kranstillverkning med vänner,Vi tjejer band kransar och tovade lite tomtar, Karlarna drack glögg och grillade en smaskig köttbit  .Här är 2 kransar av lummer som får sitta på dörrarna på det gamla skåpet i tv rummet


 Till kökets gamla skåp blev det en i röd korall men en mossig kvist i
Och till sist en till ytterdörren i en mix av idegran,lummer ,blåbärsris och mossiga kvistar
Idag har vi varit och hämtat en adventsgran,Det blev en fika i regnet i skogen ,mysigt

 Fint med regndropparna i grenarna
Fint med skuggan i sjön...............

14 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Jag skulle gärna ha varit med på kranstillverkningen där! Trevlig träff! Oj så fina bilder från utflykten! Här har också fixats en liten gran! ♥

Enkel stil sa...

Jag ska göra min dörrkrans i veckan, så tack för lite inspiration. Och det är klart att du får kika in hos mig igen.
/ Anit

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå! Ojojoj vilket fint vitt skåp och kransarna. Jag blir så avis på alla som är duktiga på loppisfynd. När jag försöker så hittar jag inget. Sista bilden borde du förstora, jättefin:) Kram Anne

20-talshuset sa...

Superfina kransar! Och det gamla skåpet i ert vardagsrum som de hänger på är helt underbart vackert. Jisses vad mycket fint du visar. Såg även de mysiga tomtarna du gjort i tidigare inlägg. Du är duktig du! :-) Kram Anna

Charlie sa ... sa...

Vilka kransar, skulle vilja ha dem allihopa. Urfint där du hängt dem, mot det vita.

Kaffe i skogen ser ju helt ljuvligt gott och stämningfullt ut.

Vackert!

Kram

Cajsas Faster sa...

Fina kransar och vacker sjö:)

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fina kransar! Och olika material, så kreativt, jag har inte kommit så långt i min inspiration ännu - får sätta mig och invänta den.
vilka härliga bilder från granhämtningen!
Agneta kram

skifferhuset sa...

Så fina kransar ni har gjort! Är värkligen kul att göra egna! Fina bilder från er granutflykt! Kram Iréne

Gudrun sa...

Hej!
Härliga bilder.
Så mysigt ni hade det och fina kransar blev det.
Kram

tecknartina sa...

Naturen som formgivare...vackert med kransar, lummerkransen är min favvo..
..fint med samvaro tillsammans med något att sätta i händerna och goda vänner,
kram fr Tina på Hönö

Anonym sa...

Så fina kransar du har gjort... Underbara bilder...

Kram Birgitta

Vi i Villa Ville kulla sa...

Men va mysigt det låter!!Men vilka fina kransar du har gjort!!!Här har jag aldrig varit va fint du har här!!!
Hit kommer jag fler ggr...
Lotta

Fröken Fräken sa...

Åh vad fina kransar! Och skåpet på första bilden - underbart!

Anonym sa...

Vilka underbara foton.Ingmarie