lördag 28 maj 2011

Sommar ,Kök,Målning av Möbler & Lite Tid För Bloggen

 Tiden går extra fort när det går mot sommar, har aldrig tid för blogginlägg, tyvärr är inne o kollar andras  men tror det är lite så till mans att när sol o värme kommer ,vill man göra så mycket annat
Nu är årets jordgubbplantor inköpta, har redan provsmakat ett par stycken
                                                 
                                                      Vad härligt det är med alla blommor som finns ute nu ,här har jag plockat
                                                       Lupiner & Syrener hos min dotter ,det doftar underbart i uterummet när
                                                       man öppnar dörren dit på morgonen

Lite av S loppisfynd är med på bilden Karaff ,cas och en gammal nåldyna i trä som man skruvar fast i bordet


Har flera målningsprojekt på gång, Bordet som just håller på att få  färg ska nog hamna i uterummet vart efter.Kistan ska också bli vit och stå framför våran säng       Och sen är det ett gammalt hörnskåp och imperialsängen som väntar på vit färg,Och sen har vi ju inget kök för tillfället  mycket händer just nu,tur att det kommer ett par lediga extra dagar nu framöver, men jag vill ha sol o värme också, bara att hoppasa på att solen tittar fram

6 kommentarer:

Jenny sa...

Halloj!
Oj så mycket roliga målningsprojekt du håller på med, det kommer bli så fint!
Karaffen du loppisfyndat var riktigt fin! Var på loppis idag, men hittade ingenting, tror jag åkte till fel...
Skulle ha åkt till mina vanliga istället :)
Ha en skön fortsättning på helgen, kram Jenny

Irenes tavlor sa...

roligt med målningsprojet, jag håller också på med allt mellan himmel o jord..härlig tid må gott
kram Irene

Black Iris sa...

Nej visst är det så att man inte i dessa tider prioriterar det här med bloggen.
Det händer hela tiden så mycket annat.
Jag har också lite målningsprojekt på gång och sen är det ju trägårn..
Ha det så gott..


Kram Maidi

Systrarna Hjertén sa...

Lycka till med alla målningsprojekt, jag har också ett antal på gång...

Mvh
Frida

Snäckskalsdalen. sa...

Oj vad det blommar hos dig, redan. Vi ligger efter här i år, helt klart.
Agneta kram

Anonym sa...

Bordet blev fint, trots att det inte är turkost, svart eller rutigt. Hoppas du får järnsängen oxå så du kan möblera. /Kram Syster