söndag 17 april 2011

Auktionsfynd & Nu är vi På gång..............

 Idag har syster o jag tillbringat ett par timmar på auktion inomhus ,när det var så fint ute,hade lagt bud förut i veckan på ett par saker,men det blev mycket för dyrt, men jag kom hem med en imperialsäng billigt ,som ska bli vit och nog pryda sin plats i gästrummet, eller uterummet ,men tror jag hellre vill ha en gammal  järnsäng där
Nu är vi på gång i köket har börjat i matplats delen med en fondvägg av breda ohyvlade brädor som ska bli vita , taket ska bli vitt ,och ett nytt golv ska till som troligtvis blir grått, har testat nya nyanser idag igen,Resten av väggarna ska målas ,där det inte blir kakel, som sagt var vi har börjat iallafall  Ha en riktigt skön påskvecka och njut av det fina vädret ,själv ska jag måla plank,nejvars ska nog hinna med att sätta upp näsan mot solen några minuter också

12 kommentarer:

Cia40 sa...

Den sängen kommer att pryda så fint !!!:)
Och en dag på aktion,är värt att vara ifrån vårvädret en stund...:),älskar aktioner,men länge sen jag var på en ...:)
Sist jag var på en blev det ett dockhus...:)
Spännande med köket, jag är övertygad om att det kommer att bli sååå fint !:)
KRAMAR till dig, Cia:)

Vardag och flärd sa...

Vilken underbar säng! Jag ska också ha in en gammal säng i mitt pysselrum men den är mycket enklare än din, kommer att visa den när jag gjort klart i rummet.
Kram Eva

Loppe sa...

Super fin seng !! - og spændende køkken-projekt...

Ha en skøn påskeuge..

Natnat og kram til dig

Skogslyckan sa...

Fin säng du köpt, och så spännande det skall bli att se dina brädväggar vita sen. Kul att du ville vara med och fira min bloggs ett års dag! Ha nu en skön vecka!
Kram Pia

Unknown sa...

Vilken fin säng!! ,-))
Önskar dig en skön Glad Påsk!!
Njuta av härliga dagar!!
Kramis Anki

VillaKarlslund sa...

Fin säng du köpt den blir nog jättefin vit.
Väggen ser också fin ut.Spännande o se när du målat den.
Hoppas du hinner att njuta lite också av vårvärmen som kommer nu i veckan:)
Ha en fin påskvecka
Kram Tina

tecknartina sa...

Ja njut av solen!
Så är det ju härligt att ha några kreativa projekt också..
sängen är jättefin..som den är..att bäddas med vita fluffiga sängkläder och en mjuk vit filt över fotgaveln..
..varm kram fr Tina på Hönö

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken fin säng, jag älskar gamla sängar och har aldrig någonsing sovit i en nyköpt ny säng, så att säga. Den här var urfin!
Agneta kram

bokhyllan sa...

Aktioner är både kul och lite spännande. Var på två höstas, gjorde inga fynd men det behövs inte alltid. Är kul ändå att titta runt.
Sängen är fin och kommer säkert bli underbar i vitt!

Ha det gott! Kram

Evashusotorp sa...

Önskar dig oxå en härlig påskvecka, jobba inte för mycket njut av vårvädret oxå.
Kram
Eva

Jenny sa...

Wow, vilket fint fynd!! Kommer blir jättebra :)
Kul att se hur ni jobbar också, jag vill också ha sån vägg... Avis man blir... ;)
Ha en superskön Påskhelg!
Kram Jenny

Oljekritan sa...

oj VAD MKT FYND.,.vad roligt..att hitta sakletartur...och glad påsk//Karina