lördag 14 augusti 2010

En Fredags Lunch i Örebro & Min Första Mogna Tomat

Igår var S och jag lediga,så vi tog en liten tur (10 mil ) till Örebro och käkade lunch,sen drack vi kaffe på det trevliga fiket med det suveräna namnet Bara Vara, det var den godaste Kaffe latte jag druckit i sommar,Vi hittade några loppisar på vägen men det blev inga fynd den här dagen
Men en underbart skön o avkopplande dag
Igår skördade jag min första tomat & SlangGurka, känns lite speciellt och mycket godare när man får göra sallad på det man själv odlat,Har många goda tomater att se fram emot




4 kommentarer:

Cia40 sa...

Bara vara!:)Ett passande namn på en härlig lunch och fikastund:)
Sallad på egenodlat, SÅ gott !:)
KRAMAR Cia:)

Loppe sa...

synes godt om din katt ...
Kram

Country Hill sa...

Låter som en underbar dag! Härligt med egna grönsaker, salladen ser verkligen smarrig ut!
Ha en fin söndag!
Kram Lena

Mys och hemtrevnad sa...

bara vara är mitt motto mellan varven! kramis semlan