lördag 31 juli 2010

Golvet på trädäcket & Lite Loppis såklart

Innan midsommar läste min sambo om något som man behandlade trägolvet ute med ,sen skulle det hålla sig grå vitt i 10 år utan att olja in något mer, bara tvätta, det här att det skulle bli gråvitt tände jag på med alla cylindrar, eftersom jag älskar vitt, det var dyrt ,men räknar man med tiden det ska hålla så är det inte dyrare än vanlig träolja, först 2 bilder innan . Han fick slipa golvet för att få bort gammal olja


Och så här fint blev golvet efteråt,och tänk att inte behöva göra något mer än att tvätta det på 10 år






Här är lite av dagens loppis köp ,hittade 6 tallrikar Adam av Stig Lindberg, de görs ju även i nyproduktion, men de här är gamla , och sen 2 ljusstakar som ska få lite färg sprutat på sig, köpte även bestick 50- 60 tal av bernadotte, jag tycker de är fina








Inte nog med loppisfynden ,idag har jag gjort skofynd också, ett par converse i skinn och ett par lacoste i skinn med högt skaft ,betalade 700 kr för båda istället för 1990 som var ordinarie pris, är jättenöjd





7 kommentarer:

Loppe sa...

Jamen hej Ewa
sikke fine fynd du har gjort
og fantastisk med jeres nye grå-hvide træ...

Ha en dejlig søndag
kram....♥
Loppe

Penseldraget sa...

Tusen tack Ewa vad glad jag blir =) så himla snyggt med grå nyans i däcket, kanon
ha en fortsatt skön helg
kram pia

Mys och hemtrevnad sa...

oj, vilket bra skofynd! Min dotter vill med ha converse...kramis semlan

pysseliten sa...

skapliga fynd du gjort .Skorna skulle Ebba bli super glad av . Och tallrikarna var ju ett fynd :) Tyvärr målar jag inte själv det skulle mina axlar inte klara av ;( Men jag skulle vilja . Altan golvet vart läckert undra om vårat skulle kunna bli så fint med .

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Oj så fint!
Snälla vad heter färgen?
Vi har ett obehandlat trägolv på övre hallen.
Kram Anette

Carina sa...

Hej Ewa
Jättefina fynd och vilken härlig inspererande blogg du har å fina grejor du gör. Jag blev nyfiken på vilken färg du använt på altangolvet, det blev ju hur snyggt som helst. Hälsningar Carina

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Hejhej Ewa!
Ursnyggt blev altangolvet, men exakt VAD är det ni har behandlat det med? Silvertjära? Undrar eftersom vi har ett järnvitriolat hus som just nu ser HEMSKT ut med nybyggda balkonger och altandäck. Hoppas kunna fixa till det framåt våren, men vill inte använda järnvitriol eftersom det är för slabbigt.