måndag 19 april 2010

Nu är våren här & Lite loppis


Idag började dagen med ett varv i 3.5 km spåret ihop med dottern, vi är ju fortfarande uttagna i strejk,så man måste ju sysselsätta sig,Det härligt på morgonen i skogen solen lyste o fåglarna drillade,T.o.m. björkarna börjar bli lite gröna på vissa ställen , plockade lite vitsippor, det var alldeles vitt i skogen
Och hemma i rabatten blommar mina mini påskliljor,härligt.
På loppisen i helgen hittade jag bla. en gammal sil men samma handtag som jag hade en kruskavel förrut, Och sen en fin gul bunke med pip,de är ju väldigt populära nu och görs nya i alla färger, den här är en Bo Fajans och inte ny,men för 20 kr var det ett fynd tycker jag








6 kommentarer:

Mys och hemtrevnad sa...

så härligt det låter att börja dagen med en runda! Själv har jag ingen kondition, men jag gillar att promenera. Vad fina krukor du har örter i! MVH semlan

Irenes tavlor sa...

ååå..vad härligt med vitsippor...
mina blåsippor blommar nu på norrsidan..den gula skålen gillar jag...fin form../Irene

Mitt Stugliv sa...

HejHej!

Fina alster du loppat, Ewa. Motion är härligt och nödvändigt för oss.
Hur länge ska strejken hålla på? Måste vara jobbigt.
Ljuvliga sippor, det är underbart med de små söta som pryder backen.

Ha det underbart
KramKram
Lotta

Min vrå... sa...

Åh så mysigt det ser ut! Har inte hittat några utslagna sippor här ännu. Vilka fina loppisfynd du har gjort. Vad duktig du är som är ute och springer. Det hade jag aldrig klarat. :/
Kram Elin.

Cia40 sa...

Härliga blommor och härliga loppisfynd!:)
Jag får se till att bli frisk så jag kan gå på loppis:):)
Kanske kan få in lite vitsippor oxå,man blir ju lite piggare av att
se lite blommor !:):)
Hoppas det blir en liten grenlampa,tack, för att du alltid är så positiv, blir så glad...:):)
Kram Cia:)

Gudrun sa...

Så duktiga ni är som är ute och njuter av naturen på morgonen. Kan tänka att det är fågelsång nu också.
Vårblommorna är fantastiska, det är väl lite extra med dem eftersom de är först ut efter en lång vinter.
Ha en go dag.